Olen kyllä sanonut. että tilastojen lähtövuodeksi on otettava 2020, kuten tässä, mutta kuka on saanut 20% enemmän liksaa tänä aikana? Hinnat bruttona tietenkin.
Ehkä pomon 40% kattaa sen, että duunarin 5% muuttuu tilastossa 19,7%
VM on menettänyt kaiken uskottavuutensa, mm muuttamalla nollakorkolainat kiinteästä korosta vaihtuviin korkoihin.
Kävelen päivittäin viereisessä puistossa. Linnut laulaa tuuli soi puissa. Nurmi ja metsä tuoksuvat hyvältä.
Ajattelen, tämä on sitten paras kesä. Koskaan. Ainakin tähän vuoteen. Onhan jopa USA Iran sota ohi. Ehkä pahin tulevaisuus ei olekkaan pahin mahdollinen tulevaisuus, vaikka Ryssän sota Ukrainaa kohtaan jatkuu.
Juhannus on ovella, yleensä kaikki sopimukset tehdään viimeistään juhannnukseen mennessä, koska alkaa pomojen lomakausi, ja mitään ei tapahdu ennen kuin elokuun toinen viikko alkaa.
Ei tullut sopimusta tähänkään juhannukseen, että ei ole reppurin hommia Ruotsissa, ei Suomen firmalle, eikä Ruotsin firmalle. Ei ole myöskään keikkaa Suomeen. Ei mitään.
Uutisista saa lukea, että Vikinglinelle pyrki kesätöihin 13 000 hakijaa, Hesburgeriin 27 000 hakijaa. Työntarjonta on huipussaan. Tämä estää palkkojen nousun. Hyvää taloudelle. Lama jatkuu, kotimarkkinat kärsii.
Mutta se siitä, onhan vuoden paras kesä. Kuten on hyvä hallitusohjelma.
EDIT: Tätä kirjoittaessa tuli työtarjous, valitettavasti puoti on nyt kiinni teidän tarjouksia kohtaan koko loppu vuoden.
Herätän henkiin taas sen ajatuksen, että valitaan Vuoden Työtön. Voipi olla vaikka useammankin vuoden työtön. Pitkäaikaissyrjäytynyt.
Mikäs olisi mediassa patsastella, tutut on fattan raput ja leipäjonot, mutta Vuoden Työtön ei lannistu. Orastava nousukausi nostaa Suomen uuteen nousuun, ja Orvon 100 000 uutta päätösperäistä työllistä aloittaa armottomat kulutusjuhlat. Hoki Hoki, Suomi 1995 mm neva förgot.